.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خودروی تولید مازندران به‌زودی رونمایی می‌شود

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مازندران از رونمایی خودرویی که محصول مشترک فولاد ذوب آمل و دانشگاه صنعتی نوشیروانی است در نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز رضا لحمیان امروز در گفت‌وگو با فارس درباره نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی که از پنجم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برپا می‌شود، اظهار کرد: نخستین نمایشگاه ملی اشتغال با همت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران و با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز کارگروه اشتغال در استان مازندران برپا می‌شود.
وی افزود: مراکز علمی و کاربردی استان مازندران در نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی شرکت می‌کند و تاکنون بیش از 15 مرکز برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده است.
لحمیان با اشاره به اینکه شرکت‌ها، کارخانجات، موسسات و مشاغل مختلفی در حوزه‌های صنعت، بازرگانی، کشاورزی و خدمات در نمایشگاه حضور دارند، تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی ارتباط تنگاتنگی با بخش‌های صنعتی و تولیدی دارد.
وی اضافه کرد: کارآفرینی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و توسعه اشتغال کشور در گرو توسعه کارآفرینی است.
لحمیان با اشاره به اینکه پرورش کارآفرین و توسعه فرهنگ کارآفرینی از طریق برگزاری نمایشگاه‌ها یکی از روش‌های مناسب است که باید به آن اهتمام ورزید، خاطرنشان کرد: نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی در شهرستان بابل در شش بخش اصلی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه علمی ـ کاربردی قبل از دانشگاه فنی حرفه‌ای به امر مهارت دانشجویان توجه کرده است، تصریح کرد: ایجاد رشته‌های تحصیلی در مقطع دانشگاهی که به اخذ مدرک منتهی می‌شود باید مهارت را برای دانش‌آموخته فراهم کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران مراکز شرکت‌کننده در این نمایشگاه را شامل مراکز آموزشی عالی علمی کاربردی به ویژه صنعتی دانست و گفت: شرکت‌ها و مراکز صنعتی و تولیدی استان و سایر موسسات و سازمان‌هایی که در کارگروه اشتغال عضو هستند و نیز اهدافشان به فعالیت‌های علمی کاربردی است در این نمایشگاه حضور دارند.
این مسئول با اعلام اینکه رقابت برای ورود به دانشگاه علمی و کاربردی بیشتر از دانشگاه‌های دیگر است، بیان کرد: دانشگاه علمی ـ کاربردی تاکید دارد که نه تنها آموزش مهارتی وظیفه ما است بلکه فراهم کردن شغل نیز از وظایف این دانشگاه محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: مهارت به صنعت محدود نمی‌شود، دانشگاه علمی ـ کاربردی خبرنگاری را مهارت می‌داند و درصدد توسعه این مهارت در رشته‌های مختلف است.
لحمیان با بیان اینکه نظام آموزش مهارتی امسال به تایید رسید، اظهار کرد: تصویب جامع علمی ـ کاربردی به عنوان دانشگاه مهارتی با ارائه دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد تا دوره دکترا در این دانشگاه راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد، دانشجویان رشته‌های آی تی و صنعت جذب شدند.
لحمیان خاطرنشان کرد: تعریف رشته‌های جدید که به استان‌ها تفویض اختیار شده است تا دوره دکترا دانشجو می‌پذیرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان مازندران از رونمایی خودرویی که محصول مشترک فولاد ذوب آمل و دانشگاه صنعتی نوشیروانی است در نمایشگاه خبر داد و گفت: نخستین نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی برای اشتغال ایده‌های خوبی را ارائه می‌دهد که در نخستین روز نمایشگاه خودرویی که محصول استان است، رونمایی می‌شود.
وی یادآور شد: در نظر داریم خط تولید کارخانه‌ها به خط آموزش برسد، مراحلی که به تولید محصول در کارخانه‌ها منجر می‌شود به صورت یک آموزش ارائه شود.
لحمیان با بیان اینکه مازندران می‌تواند مراکز رشد علمی ـ کاربردی را اثربخش کند، تصریح کرد: زمینه رشد در مرکز علمی ـ کاربردی کیاکلا فراهم شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان مازندران میزان ورودی به کاردانی این دانشگاه را 240 هزار نفر دانست و گفت: ظرفیت پذیرش ما 90 هزار نفر بود که در ورودی‌های ناپیوسته از 260 هزار نفر، 95 هزار دانشجو پذیرش شدند.
وی با تاکید بر اینکه هدف دانشگاه علمی ـ کاربردی آموزش صرف نیست، ادامه داد: برای هر تعداد دانشجویی که جذب دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی می‌شود باید اشتغال فراهم شود.
لحمیان خاطرنشان کرد: امسال بر اساس نیاز استانی در رشته‌های آبزی‌پروری در قفس دریایی، مدیریت شهری و فضای سبز و نیز مدیریت پسماند پیش‌نیاز، سرفصل‌های دروس در سطح استانی در حال بررسی است.
وی با اشاره به اینکه 37 مرکز دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران با حدود 25 هزار دانشجو از نظر ساختاری جزء شش استان از نظر حجم و دوره‌های کاردانی و کارشناسی است، یادآور شد: هدف ما جذب بیشتر دانشجو نیست و با هیچ دانشگاهی رقابت نداریم.
لحمیان خاطرنشان کرد: نخستین دانشگاه زایشی در نمایشگاه ملی اشتغال و توسعه کارآفرینی به ظهور می‌رسد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرشاد راعی 4 بهمن 1390
شرکت "فولادین ذوب آمل" درست هست FZA
ذاکری 5 بهمن 1390
اتحاد بابلی ها و املیها باعث سربلندی و سر افرازی استان بابل و مازندران خواهد شد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.